Denk lokaal, koop lokaal!

De hele wereld zit op slot of is op weg ernaar toe. Dit is voor bijna alle lokale uitgevers de grootste uitdaging in jaren.

ToLocal wil uitgevers graag helpen om de inkomsten zo veel mogelijk op niveau te houden, zowel in print als online. Digitale distributie gaat door, ook als iedereen thuis moet blijven. De content is van groot belang om de lokaliteit op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen, zonder het risico naar buiten te gaan. Daarnaast zal de vraag naar iets om te lezen toenemen, als je nergens heen kunt. Er is veel behoefte aan lokale communicatie, lokale relevantie neemt toe, in print en online.

Velen van ons werken thuis, kinderen zijn thuis, wellicht mogen we straks niet meer uit huis.

In veel gemeentes en samen met ondernemersverenigingen ontstaan prachtige initiatieven om lokale ondernemers te ondersteunen, en zeker ook vrijwilligers die de kwetsbare groepen helpen met boodschappen doen en kaarten sturen. Kinderen die op berenjacht gaan. Wij helpen uitgevers ook om ideeën te delen. Wij zien veel innovatiekracht in lokale media, wij zien ook dat ze hulp nodig hebben.

Wij zullen samen met de uitgevers ook sociale initiatieven ondersteunen. De eerste campagne van de voedselbank www.staysafeengeef.nl, zullen we online, over meer dan 400 lokale websites ondersteunen. Maar natuurlijk kan dat ook via de meer dan 600 lokale kranten (Nederland dekkend), waar wij mee samenwerken.

Wij hebben jullie hulp nodig! Hebben jullie ideeën, vanuit sociaal of commercieel oogpunt, die we samen kunnen oppakken? Laat het ons weten.

Wat eruit komt weten we niet, alleen als we niets doen weten we zeker dat er niets gebeurd.

Wij wensen jullie in deze periode veel wijsheid en gezondheid toe, namens het team van ToLocal.